Podcasts bij Yumeko

Yumeko droomt van een betere toekomst. Wij vinden dat de wereld moet veranderen en verduurzamen. Met ons bedrijf zetten we alles op alles om de wereld schoner en eerlijker te maken en de wereld van slapers te veranderen. Change the world sleeping noemen we dat.

Daarbij vinden we het belangrijk dat het bedrijfsleven een leidende rol neemt in de verduurzaming van de samenleving. Bedrijven hebben in hun productieketens een maatschappelijke verplichting; de zorg voor de natuur, het voorkomen van overbelasting van de aarde, zorg voor dierenwelzijn en zorg voor de mensen die voor hen werken. In onderstaande podcasts hoor je meer onze visie en missie. 




1. ZONDER LEF GEEN BETEKENIS - HET GESPREK MET ROB VAN DEN DOOL, FOUNDER VAN YUMEKO
Ze zijn de winnaars van de Purpose Day Award van de afgelopen jaren. De bedrijven die met een betekenisvolle visie hun onderneming hebben neergezet en/of hebben omgedraaid. Want één ding is zeker: een purpose gedreven bedrijf is een bedrijf dat zich richt op een respectvolle toekomst voor alles en iedereen. Het eerste bedrijf dat aan bod komt is Yumeko, het beddengoed bedrijf dat zich richt op biologisch katoen en gewassen linnen. De vraag luidt: Waar heeft de Purpose Day Award hen gebracht?

2. DECIDE FOR IMPACT - ACTIVIST DIE DE KETEN VERANDERT - ROB VAN DEN DOOL

In de 'Decide for Impact' podcast, leer je van ondernemers en ondernemende mensen die bijzondere resultaten bereiken welke besluiten ze genomen hebben om hier te komen, wat ze doen, de strategie en hoe ze klanten krijgen. Rob van den Dool - de CEO van Yumeko - legt uit wat onze missie is.






3. UN-MACHINE YOURSELF - #8 ROB VAN DEN DOOL (YUMEKO) ON CHANGING THE WORLD ASLEEP AND FIGHTING POVERTY AND DISEASE

'The Un-Machine Yourself' podcast wordt gehost door antroploog Roanne van Voorst. Zij gaat in gesprek met 'thought leaders' over hoe werkgevers en werknemers verandering kunnen bewerkstelligen. In deze aflevering licht onze CEO (Rob van den Dool) het volgende toe:

- hoe commercie hand in hand kan gaan met idealisme
- hoe onze katoen productie heeft bijgedragen aan het verminderen van kanker in Indiase dorpen
- waarom Yumeko een 'happiness index' heeft voor haar werknemers
- wat hij heeft geleerd van zware tijden 





4. CHANGE INC - CHANGE SHORT STORIES: ROB VAN DEN DOOL VAN YUMEKO OVER DUURZAAMHEID IN DE TEXTIELINDUSTRIE

Change Inc. zet met deze podcast succesvol duurzaam ondernemen op de kaart zodat alle bedrijven de kansen van duurzaamheid zien en pakken. In deze aflevering spreekt Teun Schröder met onze CEO (Rob van den Dool). Teun vindt dat er in de textielindustrie veel aan greenwashing gedaan wordt. Maar er is goed nieuws: de Autoriteit Consument & Markt gaat daar een stokje voor steken en boetes uitdelen voor misleidende duurzaamheidsclaims. Een positieve ontwikkeling, vindt onze CEO Rob van den Dool. Want katoen wordt al snel duurzaam genoemd, terwijl in werkelijkheid slechts 1 procent van alle katoen écht duurzaam is. Hoe zorgen we dat dat percentage omhoog gaat? Daarover gaat hij met Teun in gesprek.






5. THE IMPACT SHOW - YUMEKO CEO ROB VAN DEN DOOL ON THE FUTURE OF THE TEXTILE INDUSTRY

‘Speaking of Sustainability’ is een podcast waar wordt gesproken met innovators en experts over hoe zij hun werkgebied duurzamer maken. De textielindustrie is een van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Gelukkig zijn er bedrijven die zoeken naar oplossingen. Yumeko wil de textielindustrie veranderen, daarover vertelt onze CEO Rob van den Dool je alles in deze aflevering.





6. NO HARM - DO GOOD - #DUURZAAM ONDER DE DEKENS

Dit is een podcast met inspirerende verhalen over ondernemen in het buitenland. Je hoort ondernemers die hun business uitbreiden, over de grens. Maar niet zonder na te denken over gevolgen voor mens, dier, milieu en maatschappij. MVO noemen we dat, maatschappelijk verantwoord ondernemen. Voor de ondernemer betekent dit bewust bezig zijn met risico’s én kansen. Door negatieve effecten weg te nemen, te voorkomen en te verminderen kunnen ondernemers een positieve impact maken op de wereld om hun heen. Presentatie wordt gedaan door Jelle Maasbach. In deze aflevering hoor je hoe Rob als mede-oprichter van Yumeko als een van de eerste ondernemers bezig was met impact maken en tegen welke uitdagingen hij aan loopt.





7. KATOEN IS HET MEEST VERVUILENDE LANDBOUWPRODUCT OP AARDE! - ING SECTOR INZICHTEN

ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Rob van den Dool oprichter en ceo van Yumeko. Yumeko maakt duurzaam beddengoed en badgoed van de hoogste kwaliteit. Het gesprek gaat over het oprichten van een duurzaam merk, het circulair maken van dons, groei naar het buitenland en verkoop via duurzame partners.