Yumeko doet (het) goed

Nieuwsbrief-template-_9_

Beste Schone Slaper, 

 

Yumeko doet (het) goed.  

 

Yumeko werd gebouwd op innovatie. Uitvindingen. Producten ontwikkelen die nog niet bestonden. Nog lekkerder, nog zachter. We pionierden met het bouwen aan onze eigen Fairchains met een niet-schadelijk en ethisch proces. En steeds zien we dat het NOG beter kan; dat we nog meer impact kunnen bereiken, dat we nog meer transparantie kunnen creëren. En dat hebben we ook dit jaar weer gedaan met nieuwe betekenisvolle partnerships met aandacht en verbinding, nieuwe duurzame materialen en prachtige nieuwe dessins en producten in onze collectie. 

 

Het was een jaar vol grote successen en met vele mijlpalen en eervolle awards voor Yumeko. Eind november wonnen wij de Purpose Award. Een onderscheiding die voor mij persoonlijk misschien nog meer betekent dan de andere successen. Het avontuur van Yumeko begon 11 jaar geleden, en was een verhaal van vallen en opstaan, van doorzetten, opgeven, en weer doorgaan. Maar met dit team waren wij altijd gedreven door onze Purpose. Allemaal mensen met een drive naar verbetering. Niet alleen betekenisvol zijn, maar ook van betekenis. Change The World Sleeping is onze missie. 

 

In onze visie creëerden wij een ‘do good’ bedrijf – wat een hele stap verder gaat dan ‘do no harm’. We willen méér zijn en doen voor de wereld. Wij willen ‘goed’ zijn voor het milieu en 'goed’ zijn voor de mens. In onze stip aan de horizon zit een meetbare verbetering van de wereld. Dat is ons streven. 

 

Bij Yumeko verbinden wij de zoektocht van consumenten naar betrouwbare en integere producten, met het groeiende besef van het bedrijfsleven om verantwoordelijkheid te dragen voor de uitdagingen waar wij voor staan.  Maar Yumeko is ook een werkplek, waar medewerkers op kantoor en in onze ketens - ook mensen – de wens hebben om van betekenis te zijn en met elkaar in verbinding te staan.  

 

Dit jaar is Yumeko met een campagne op televisie gestart, waarin we reclame maken voor onze heerlijke producten, maar ook voor bewustwording zorgen over de situatie in de katoenindustrie. Want wist u dat tot op heden slechts 1% van al het katoen in de wereld biologisch is? Door de campagne hebben zich vele tienduizenden nieuwe Yumeko klanten bij onze ‘Beweging van Schone Slapers’ aangesloten. In de slaap zijn we allemaal verbonden. 

 

We zouden het inmiddels niet meer moeten hebben over waarom we dit doen. We weten met z’n allen dat zelfs ‘do no harm’ niet meer goed genoeg is.  

 

Ik hoop dan ook dat de mensen die voor ons werken, de mensen bij ons in de keten, en onze klanten - onze schone slapers, geïnspireerd raken, hun eigen purpose vinden en naar die verbetering blijven zoeken.  

 

Let’s do some good ! 

  

Rob van den Dool

Founder & CEO Yumeko 

(namens het hele Yumeko team) 

 

p.s. Nog een mooie mijlpaal dit jaar: het rgecycled donzen dekbed van de foto kwam in december van dit jaar als 'Beste uit de Test' bij de Consumentenbond